TOKAT İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

BAKAN ÖZER, A PARA'DA EĞİTİM GÜNDEMİNİ DEĞERLENDİRDİ

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, A Para canlı yayınında eğitim gündemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
BAKAN ÖZER, A PARA'DA EĞİTİM GÜNDEMİNİ DEĞERLENDİRDİ

Bakan Özer'in açıklamalarından öne çıkan bazı satırbaşları:

Mesleki eğitim, insan kaynağımızın geliştirilmesi ve ülkemizin ekonomik kalkınmasında en önemli enstrümanlardan biridir.

İş gücü piyasasının ve dolayısıyla ülkemizin insan kaynağını, beşeri sermayesini yetiştiren ve geliştiren yegâne yerlerden biri, mesleki eğitim merkezlerimizdir.

Mesleki eğitim merkezleri, hayat boyu öğrenme çağındaki tüm vatandaşlarımızı kapsayan ve cazibe merkezi hâline gelen bir eğitim modelidir.

Mesleki eğitimde en büyük sıkıntılarımızdan birisi işveren ile senkron bir mekanizma üretmemekti. Bunun maliyeti oldu.

Bizim mesleki eğitimde yaptığımız en büyük paradigma değişimi işvereni bütün süreçlere dahil etmek oldu.

İş gücü piyasası mezunları beklemiyor. Ders programlarının belirlenmesi, beceri eğitimleri, iş başı eğitim tüm süreçleri birlikte planlıyoruz.

Her yıl yaklaşık 60 bin mesleki eğitim alan öğretmenimizin tamamı iş başı eğitim alıyor.

Mesleki eğitim merkezlerinde 37 alanda ve 184 dalda eğitim veriyoruz.

Sektörün ihtiyaç duyduğu, aklınıza gelebilecek tüm alanlarda eğitim var. Ve bu alanlar statik değil. İhtiyaç halinde hemen yeni programlar sürece dahil edilebiliyor. 

Başarılı öğrencinin meslek liselerinden çekilmesi 28 Şubat sürecinde bu okullara getirilen katsayı müdahalesi oldu. Bu uygulama çok büyük maliyet üretti. Bir taraftan iş gücü piyasası istediği gibi eleman bulamaz hale gelirken, uygulama okullar arası başarı farklarına da kaynak oluşturdu. 

Şimdi o müdahalenin mirası ortadan kalkıyor. Başarılı öğrenciler artık mesleki eğitimi tercih ediyor. Yüzde 1'lik ve üst başarı dilimlerinden öğrenci alan meslek lisesi sayımız giderek artıyor.

Mesleki eğitim ile ilgili yaptığımız yasal düzenlemenin zamanlaması çok önemli. Tüm dünyada ekonomik daralma yaşanırken, Mesleki Eğitim Kanununda yapılan değişiklikle devlet küçük ve orta ölçekli işletmelerine eleman sağlıyor ve bu elemanların maliyetiyle ilgili tüm yükü alıyor. Bu durum, hem geliştirilen modelin verimliliğini hem de zamanlamasının çok önemli olduğunu gösteriyor.

Türkiye'nin genç işsizliği azaltmadaki en önemli enstrüman mesleki eğitim merkezleri.

Mesleki eğitim merkezlerine devam eden 370 bin öğrencinin ağırlıklı bölümünü 18-25 yaş aralığındaki erkekler oluşturuyor.

Mesleki eğitim almak isteyen vatandaşlarımız kendilerine en yakın mesleki eğitim merkezine gittiğinde dönem başını beklemeden kayıt yaptırarak eğitime dahil olabiliyor.

2022 yılında hedefimiz, aldığımız tescillerin ticarileştirilmesi olacak.   "Aradığım elemanı bulamıyorum." sözü mesleki eğimle birlikte tarih olacak.   Mesleki eğitimler, artık yurt dışına ürün ihraç edebilir hâle geldi.   28 Şubat sürecinin mesleki eğitimler üzerindeki hasarları giderildi.   Mesleki eğitimler, ailelerin çocuklarını göğüslerini gere gere gönderdiği okullar hâline geldi.   2021-2022 eğitim öğretim yılını yüz yüze tamamlayacağız.   Yüz yüze eğitime tüm önlemlerimizi alarak devam ettik ve devam edeceğiz.   Bizim kalıcı sermayemizin beşeri sermaye olduğunu bilmemiz lazım.   Yüz yüze eğitim sürecinde elektronik bir sistem geliştirdik böylece bütün okullarımızı takip ettik.   Yüz yüze eğitim sürecinde en büyük fedakârlığı öğretmenlerimiz yaptı.   Öğretmenlerimizin aşılanma oranı, topluma örneklik teşkil etti.   Okul bahçelerinde maske kullanımını kaldırdık.   Sosyal etkinliklerimiz yapılmasına izin verdik.   Öğretmen atamaları üzerinde çalışmalarımız devam ediyor.   3 bin anaokulu yaptık, 40 bin ana sınıfı açtık. Yeni atamalarda anaokulu öğretmen istihdamı ağırlığımız olacak.

Hükümet Konağı Kat 3 Merkez/Tokat - (0356) 214 10 17

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.