Bir Yazılım Masalı Projesi Tanıtımı Geniş Bir Katılım İle Gerçekleştirildi
“Bir Yazılım Masalı” Projesi Tanıtım Sunumu İl Protokolünün Katılımı İle Gerçekleştirildi.
Tokat Valiliği himayesinde yürütülen "Bir Yazılım Masalı" projesi tanıtımı 02 Aralık 2015 Çarşamba günü saat 13:45´te 26 Haziran Atatürk Kültür Sarayı´nda öğrencilerimizin kodlamış olduğu programların sergilenmesiyle başladı, İl Milli Eğitim Müdürümüz Levent YAZICI ve Proje Koordinatörü Murat URFALIOĞLU tarafından projenin tanıtım sunumu yapıldı. Sunumdan sonra Uyumsoft Genel Müdürü Hüseyin ŞAHİN “Yazılımla Uluslararası Marka Olma Yolunda Bir Başarı Öyküsü” konulu konuşmasını gerçekleştirdi. GOP Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Öğretim Üyesi ve Teknopark Genel Müdürü Doç. Dr. Ahmet FENERCİOĞLU Teknoparklar ve Programlama konulu konuşmasını yaptı. Valimiz Sayın Cevdet CAN’ın kapanış konuşması ile program son buldu.
Proje Hakkında Bilgi
Projemizde Tokat ilindeki öğrencilerin kodlamaya ilgi duymasını sağlayarak kod yazma becerilerinin geliştirilmesi; resmi/özel kurumların yazılım alanındaki ihtiyaçlarını karşılayabilecek donanıma ve 21. yüzyıl becerilerine sahip deneyimli, "üretebilen" bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Bu kapsamda;
Ortaokul ve ortaöğretim öğrencilerimizin haftada bir kere UZEM sınıfında buluşarak kodladıkları yazılımları ve deneyimlerinin paylaşmaları planlanmaktadır.
2. Resmi/Özel kurumlar ile işbirliği:
Ortaöğretim kurumlarında yazılıma ilgili öğrencilerimiz ve danışman öğretmenleri eşliğinde gruplar oluşturulacaktır. Bu gruplar özel/kamu kurumları ile işbirliği içinde çalışarak kurumun yazılım alanındaki ihtiyaçlarını belirleyeceklerdir.
Bu kapsamda kurumların yazılım alanındaki ihtiyaçları sene sonunda yapılacak olan yarışmanın kategorilerini oluşturacaktır.
3.Yazılım şenliği/yarışması:
2015-2016 Eğitim öğretim sonunda okullarımızın katılımı ile “Tokatta Yazılım Baharı “ isimli Yazılım Şenliği yapılacaktır. Bu şenlikte öğrencilerimizin yapmış olduğu yazılımlar sergilenecek ve birbirlerine anlatma imkanı bulacaklardır.
Yarışma 3 alanda olacaktır:
1. Scratch programında oyun yarışması,
2. Ortaöğretim için serbest alanda yarışma,
3. Özel/Kamu kurumlarının ihtiyaçları doğrultusunda belirledikleri yazılımlar. Bu alandaki ödüller kurumlar tarafından belirlenip verilecektir.