Niksar Arpaören Ortaokulu "Gerçek Eğlencem, Zihin Atölyem" Projesi
“Çocuklar, oyun yoluyla öğrenir.” düsturundan yola çıkarak akıl ve zeka oyunları ile eğitimde kalite ve başarı seviyesinin yükseltilmesini hedeflediğimiz “Gerçek Eğlencem, Zihin Atölyem” adlı projemiz kapsamında okulumuzda kurduğumuz zihin atölyesi ile öğrencilerimizin;
Niksar Arpaören Ortaokulu "Gerçek Eğlencem, Zihin Atölyem" Projesi
Proje Adı: Gerçek Eğlencem, Zihin Atölyem
Hazırlayanlar: Betül ERSİN, Harun GÜNDÜZ, Muharrem KOCA
Okul: Niksar/Arpaören Ortaokulu
Amaç:
“Çocuklar, oyun yoluyla öğrenir.” düsturundan yola çıkarak akıl ve zeka oyunları ile eğitimde kalite ve başarı seviyesinin yükseltilmesini hedeflediğimiz “Gerçek Eğlencem, Zihin Atölyem” adlı projemiz kapsamında okulumuzda kurduğumuz zihin atölyesi ile öğrencilerimizin;
· Duygusal tepkilerini kontrol altına almayı başarabilmeleri,
· Oyun yoluyla ilgi duydukları alanları keşfedebilmeleri,
· Sıkıntılarını dışarı vurma ve bu sıkıntılarla baş etme yollarını geliştirebilmeleri,
· Enerjilerini verimli faaliyetlerde kullanabilmeleri,
· Sorumluluk alma, insanlara saygılı olma gibi özellikleri edinmeleri,
· Problem çözme yeteneklerini geliştirmeleri,
· Bilgisayar, cep telefonu bağımlılığını ortadan kaldırmak için bilgisayar ve internet dışında da hobi geliştirmelerini teşvik etmek,
· Zararlı ortam ve alışkanlıklardan uzak durmalarını sağlamak,
· Fiziksel, zihinsel ve sosyal kapasitelerini geliştirmeleri için fırsatlara kavuşmalarını sağlamak,
· Zihinlerindeki okul yapısını olumlu yönde değiştirerek okulu kendileri için bir cazibe merkezi haline getirmek gibi amaçlar hedeflenmiştir.
UYGULAMA
Okulumuzda öğretmen, öğrenci ve velilerin yararlanabileceği “Zihin Atölyesi” adını verdiğimiz bir oyun alanı oluşturduk.Bu atölyemizde zeka ve akıl oyunlarını tanıtan bir zeka oyunları panosu, oyun masaları ve öğrencilerin oyun materyallerini koyabilecekleri dolap ve raflar mevcut.
Zihin Atölyemizde öğrencilerimize yönelik sunduğumuz zeka oyunları kategorilerine göre aşağıdaki gibidir:
Akıl Yürütme ve İşlem Oyunları: Sudoku, kare karalamaca, kakuro, bölmece
Sözel Oyunlar:Anagramlar, şifre oyunları, sözcük grupları, kelime avı, sözcük yerleştirme
Geometrik - Mekanik Oyunlar: Tangram, jenga, yap-bozlar, mekanik ayırma bilmeceleri
Strateji Oyunları: Satranç, mangala, dama, go , amiral battı.
“Çocuğa oynamayı men edip devamlı ders çalışmaya zorlamak onun kalbini öldürür, zekasını köreltir ve hayatının neşesini kaçırır. Sonunda çocuk dersten kurtulmak için bir hile düşünür.”(İmam Gazali)
PROJE ÇIKTILARI:
Zeka ve akıl oyunlarının eğlenceli dünyasına dalan öğrenciler, işbirliğine dayalı öğrenme stratejisi sayesinde çevreleriyle daha fazla etkileşimde bulundular.Bu çalışmalar öğrencilerin zengin öğrenme yaşantıları geçirmelerine olanak sağladı.
Proje öncesinde oyun deyince aklına bilgisayar oyunları gelen öğrenciler yapılan bu çalışmalarla artık zeka ve akıl oyunlarına yöneldiler.Bilgisayar, televizyon ve özellikle cep telefonu gibi kitle iletişim araçları bağımlısı olan öğrencilerin velilerinden olumlu dönütler aldık.
Öğrencilerin problem çözme becerileri gelişti. Derslerde ezber yerine konunun mantığını anlamaya yöneldiler.Öğrencilerin derslere olan ilgilerinde belirgin bir artış gözlendi.