TOKAT İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Türkiye’de Bir İlk “Z Kütüphane”

  Avrupa’da birçok örneği olan "Zenginleştirilmiş Mutfaklı Kütüphane" nin Türkiye’deki ilk örneği, TOKİ İlköğretim Okulu’nda açıldı.  
Türkiye’de Bir İlk “Z Kütüphane”

 

      Avrupa’da birçok örneği olan "Zenginleştirilmiş Mutfaklı Kütüphane" nin Türkiye’deki ilk örneği, TOKİ İlköğretim Okulu’nda açıldı.

“Zenginleştirilmiş Kütüphane ve Öğretmene Saygı Mutfağı” açılışına Vali Cevdet Can’ın yanı sıra Tokat Milletvekili Prof. Dr. Coşkun Çakır, İl Milli Eğitim Müdürümüz Levent Yazıcı, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcıları Abdullah Gürbüz ve Mustafa ERARSLAN, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Recep Gökçe, İl Müftüsü Ahmet Erdem, kurum müdürleri, AK Parti İl Başkanı Metin Polat, eğitimciler ve proje koordinatörü Fatma Dinçer katıldı.

 

        Vali Cevdet Can ve beraberindekiler açılış sonrası kütüphaneyi gezerek incelemelerde bulundular. Burada eğitimcilerle sohbet eden Vali Can, kitapların insanların ellerinin değeceği her yerde olması gerektiğini söyledi. Okul koridorlarında, bahçelerde, sınıflarda, banklarda, halk otobüslerinde, şehirlerarası otobüslerde, otobüs duraklarında, camilerde kısacası insanların ulaşabilecekleri her yerde kitapların olması gerektiğini dile getiren Vali Can, iyi ahlaklı ve özsaygıyı içinde barındıran özgüvenli nesiller yetiştirmemiz gerektiğini dile getirdi.

 

Başbakanımızdan Z Kütüphaneye Kitap Desteği

        Vali Cevdet Can, Başbakanımız Sayın Ahmet Davutoğlu tarafından Tokat TOKİ Zenginleştirmek Mutfaklı Kütüphane’ye hediye olarak gönderilen kitapları TOKİ İlköğretim Okulu Müdürü Mehmet Bozdemir’e takdim etti. Vali Cevdet Can proje koordinatörü Fatma Dinçer’i de tebrik ederek kendisine plaket takdim etti.

        Kütüphane açılışının ardından öğretmenler odasında TOKİ İlköğretim Okulu’nda görevli öğretmenlerle sohbet eden Vali Can, yeni eğitim-öğretim yılında öğretmenlere başarılar diledi. “Sizler kendinizi hizmetkar olarak görüyorsanız biz de Hadimü’l Hüdemayız (hizmetkarların hizmetkarı) diyen Vali Can, mazeret üretmenin insanın kendisine söyleyebileceği en büyük yalan olduğunu dile getirdi. 

      Tokat Milletvekili Prof. Dr. Coşkun Çakır ise yaptığı konuşmada medeniyetlerin ve ilmin kaynağının kitaplar ve kitaplıklar olduğunu, bizim de kendimizi yenileyerek, sürekli okuyarak zamanın ruhunu yakalamamız gerektiğini ifade etti.

Proje Koordinatörü Fatma Dinçer; projenin özetini, gerekçelerini ve yararlarını şöyle ifade etti:

 

Projenin Özeti

İlköğretim okulunda öğrenim gören öğrencilere, bu okullarda görev yapan öğretmen ve idarecilere ders içi ve dışı zamanlarda kitap okuma alışkanlığı kazandırmak, kitap okuma alışkanlığını geliştirmek, iyi bir okuma kültürüne sahip olabilmek için çözüm yollarını ortaya koyabilmek, okumayı engelleyici sebepleri ortadan kaldırmaya yardımcı olmak, okul kütüphanesini  kurmak, okul kitaplığını güncellemek ve zenginleştirmek, sınıf kitaplıkları oluşturmak, her öğrenciyi sürekli kitap okuması yönünde teşvik etmek, ‘Kitap Okuyoruz‘ sloganı ile okuma kültürünü yaymak, bölgede sosyo-kültürel bilgilendirme toplantılarının çalıştaylarını yapmak.

Projenin Gerekçeleri   


İlköğretim okulunun kütüphanesinin olmaması

İlköğretim okulunda kitabın olmaması,

Okuma alışkanlığının yetersizliği,

Kitaba ilginin az olması, 

Okul yerleşim sahasındaki nüfusun nitelik ve nicelik olarak sosyo ekonomik ve kültürel bazda düşük olması,

Öğrencilerin daha modern ve rahat sosyal ortamlarda okuma alışkanlığının desteklenmesi,

Öğrencilerin sosyal hayata hazırlığında mutfak becerilerinin geliştirilmesi.

 

Projenin Beklenen Yararları  (Çıktılar)

Projeden beklenen yararlar başlangıçta sıralanan hedeflere ulaşarak;

1-Okuma alışkanlığının kazandırılması ve geliştirilmesi için gerekli alt yapının kurulmasını sağlamak,

2-Okulumuzun kütüphaneye ve güncellenmiş kitaplığa sahip olması,

3-Okul kütüphanesinin ortamını yeni baştan düzenlemek,

4-Okul kütüphanesini güncellemek ve zenginleştirmek,

5-Çevremizde ve okulumuzda kitap okumayı engelleyici sebepleri en aza indirgemek,

6-Okulumuzda her sınıfta öğretmenlerin, öğrencilerin ve yöneticilerin üst sınır olmamakla beraber, alt sınır olarak ayda en az 1 (bir) kitap okumalarını sağlamak,

7-Yazma kültürünü yaygınlaştırmak. (Bu yazma kültürü Kitap okuma projesi kapsamında okunacak kitapların özetlerini yazılmasıyla başlatılmalıdır.)
8-Proje kapsamında her sınıfta kitap özet klasörü ve bu klasörün içerisinde her öğrenciye ait kitap özet dosyaları olacak.

9-Topluma okuyan, anlayan ve yazan bireyler kazandırmak,

10-Öğrencilerin okul / ders başarıları durumlarına katkıda bulunmak,

11-Öğrencilerin boş zamanlarını yararlı, etkili ve verimli değerlendirmelerini sağlamak,

12-Öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal ve psiko-motor yetilerinin gelişmesine katkıda bulunmak,

13-Topluma edilgen değil etkin bireyler kazandırmak,

14-Öğrencileri zararlı ortamlardan ve davranışlardan uzaklaştırmak,

15-Öğrencilere değer verme, sevme, anlayış geliştirme, empati kurma, uyma duygularını kazandırmakla beraber onlara,  iletişim kurma, eleştirme ve yargılama davranış biçimlerini de kazandırmak,

16-Öğrencilerde araştırma, eleştirme ve sorun çözme yetileri geliştirmek,

17-Öğrencilere bilgiye ulaşma yollarını kavratmak,

18- Öğrencilerde, öğretmenlerde ve okul yöneticilerinde ayda en az 1 (bir) kitap okuma alışkanlığı kazandırmak,

20-Kütüphanenin  kitapların halkla buluşmasının sağlanması,

21-Hedef kitleyle bilgilendirme toplantılarının yapılması,

22-Mahalli yazılı ve görsel basında konunun anlatımını ve gündemde kalmasını sağlamak,

23-Okuma alışkanlığını sindirmiş ve sürekli kitap okumayı alışkanlık haline getirmiş okuyucu sayısını artırmak. En çok kitap okuyanları ödüllendirmek,

24-Bu hafta kitap okundu mu? Okunduysan hangi kitabı okudun? Fikrini yaymak,

25-Okulumuzda okuma alışkanlığına önem veren öğretmen ve öğrenci grupları oluşturmak,    

26-Okulumuzda kulüp üyeleri öğretmen, yönetici ve öğrencilerin haftada bir gün birlikte 45 dakika kitap okumayı alışkanlık hale getirmesini sağlamak,

27-Kütüphanede kitap okumanın önemini kavratmak,

28-Her okuma etkinliğinde yazarların biyografisi ve eser hakkında en az bir sorunun sorulması,

29-Boş geçen derslerin okuma saatlerine dönüştürülmesi,

30-Anne ve babaların “okuma alışkanlığını geliştirme” fikrine destek vermeleri için mahalli yazılı basın aracılığı ile farkındalığı sağlamak,

31-Etkinliklerde en fazla kitap okuyan öğrencinin okuduğu kitabı tanıtması,

32-Ülkemizde okuma-yazma oranının düşük olmasına dikkat çekilmesi,

33- Bilinçli ve duyarlı insanların hala var olduğunun gösterilmesi,

34- Az kitap okuyan kitlelerin daha fazla okumasını sağlamak, hiç okumayanların ise dikkatini çekmek,

34-Gençlerin duyarsız olmadığını ve toplumu birleştiren bir konuda beraber bir şeyler yapabileceklerini göstermek,

35-Bazı kesimlere, toplum olarak hayattaki eksikliklerimizi, eleştirmeden göstermek,

36-Hedef kitlenin sosyo-kültürel niteliğini güçlendirilmek,

37-Kütüphanede hedef kitleyle sosyo-kültürel konularda bilgilendirme ve çalıştay programlarını yapmak,

38-Her hafta bir örgencinin yemek pasta börek vb yapması bir öğrencinin  bir romanı  özetlemesi bir örgencinin yazarı hakkında bilgi vermesi. Bu uygulama 15 kişilik gruplar halinde yapılacaktır.

39- Her hafta okul aile birliğinin önerisiyle   öğrenci ailelerinden birinin  ev yemeği  uygulamalı olarak hazırlaması,

40- Öğrencileri zararlı alışkanlıklardan (sigara ve madde bağımlılığı gibi) ve olumsuz mekanlardan korumak.

 

u

 

tttttttttttttttttt

Hükümet Konağı Kat 3 Merkez/Tokat - (0356) 214 10 17

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.