Tayland Hükümeti Bursları
289
11:42
23.03.2021

 Tayland

Verilen Bursun Türü

Yüksek Lisans düzeyinde toplam 25 burs

İlk Başvuru Tarihi

03/03/2021

Son Başvuru Tarihi

26/03/2021 - 18.00

Mülakat Tarihi

29/03/2021 

Tayland Uluslararası İşbirliği Ajansı (TICA)

Tayland Uluslararası Lisansüstü Programı İçin (TIPP) Tayland Uluslararası İşbirliği Ajansı tarafından, 2021-2022 eğitim öğretim döneminden itibaren geçerli olmak üzere yüksek lisans düzeyinde burs verilecektir.

Burs verilecek alanlar:

- Yeterlilik Ekonomisi Felsefesi
- Gıda Güvenliği
- İklim Değişikliği
- Halk Sağlığı
- Diğer Sürdürebilir Kalkınma Hedefleri Konuları

Uygun ülkelerin/bölgelerin her biri, akademik program başına en fazla beş (5) aday aday gösterebilir.

Adaylar, başvuru yapılabilecek üniversite ve bölümlere, diğer başvuru koşulları ve detaylı bilgilere https://tica-thaigov.mfa.go.th/en/page/courses-for-tipp?menu=5f47b173f779d764247d6746  adresinden ulaşabileceklerdir.

1. Şartlar 
1.1. Adaylar, Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı tarafından seçilecektir.
1.2. Devlet sektöründe veya eğitim için başvurulan alanda çalışma yapan adaylar tercih edilecektir.
1.3. Adayların lisans derecesi ve/veya mesleki deneyime sahip olması veya yüksek lisans derecesi ile ilgili olması gerekir.
1.4. Adayların iyi derecede İngilizce bilmeleri gerekir.
1.5. Ana dili İngilizce olmayan ve Lisans derecesi İngilizce olmayan adaylar, Üniversite yönetmeliklerinin gerektirdiği şartlara göre İngilizce Yeterlilik sınavını geçmek zorundadır.
1.6. Adayların 50 yaşın altında olması tavsiye edilir.
1.7. Adayların fiziksel ve zihinsel durumu iyi olmalıdır.
1.8. TICA, kuralları ve düzenlemeleri ihlal eden bursiyerlere sunulan bursu iptal etme hakkını saklı tutar.
1.9. Bunların dışındaki diğer şartlar Üniversite yönetmelikleri tarafından değerlendirilecektir.

2. Başvuru Prosedürleri 
2.1. Adaylar TICA web sitesindeki çevrimiçi başvuru formunu doldurmalıdır: Tayland Uluslararası İşbirliği Ajansı (TICA). Menü: Karşılıksız Burslar ve Burslar, Alt menü: Tayland Uluslararası Yüksek Lisans Programı, Tıklayın: TIPP 2020 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdxDIXEpWSeSMGy19NyV6uZDczFtsghU0Lwv-98pAjGyqfr6g/viewform?gxids=7628

Lütfen her belgenin bir (1) orijinali ile iki (2) kopyasını aşağıda yer aldığı gibi hazırlayın:

1) Türkçe başvuru formu
2) TIPP başvuru formu (http://www.tica.thaigov.net/main/en/relation/75500-TIPP-Application-form.html)
3) Sağlık Raporu
4) Lisans derecesi transkripti (Lisans derecesi boyunca öğrendiğiniz dersleri göstermek için)
5) Lisans diploması (Aslı gibidir Noter Onaylı Örneği de geçerli olacaktır)
6) İngilizce test puanı (ör. TOEFL, IELTS)
7) Tavsiye mektubu (En az 3 kişi)
8) Tez önerisi veya diğer belgeler (Üniversite talebi halinde)
9) Adli sicil belgesi

1 ve 9. Belgeler dışında diğer tüm belgeler İngilizce olmalıdır.

İlgilenen adayların, 26.03.2021 saat 18:00'e kadar Başvuru İçin Gereken Belgeler başlığı altında yer alan belgeleri 1 asıl, 3 nüsha olacak şekilde aşağıdaki adrese kargo ya da elden teslim etmeleri ve renkli ve anlaşılır şekilde tarayarak murat.yilmazer@meb.gov.tr adresine iletmeleri gerekmektedir.

Adres: Emniyet Mahallesi Milli Eğitim Bakanlığı Beşevler Kampüsü C Blok Yenimahalle / ANKARA

Mülakat çevrimiçi yapılacak olup, istenilen belgeleri ileten adaylara 28.03.2021 tarihinde mülakat bilgileri paylaşılacaktır.

 

3. Katılım Koşulu 
3.1. Bursiyerlerin tam zamanlı eğitim almaları ve program konusunu/çalışma planını değiştirmemeleri gerekir.
3.2. Herhangi bir yarı zamanlı çalışmaya izin verilmez.
3.3. Bursiyerlerin çalışma sırasında yanlarında kalmaları için aile üyelerini getirmelerine izin verilmez.

4. Bursiyerlerin Kazanımları 
Tayland Kraliyet Hükümeti, Tayland'daki eğitimleri sırasında başarılı adaylar için aşağıdaki masrafları karşılayacaktır. Masraflar şunları içerir:

4.1. Gidiş-dönüş ekonomi sınıfı uçak bileti ve havaalanında karşılama hizmeti 
Gidiş-dönüş için ekonomi sınıfı uçak bileti Uluslararası seyahat - Gidiş- Dönüş ekonomi sınıfı uçak bileti, bursiyerin ülkesindeki/bölgesindeki uluslararası havalimanından Bangkok'ta bulunan Suvarnabhumi Uluslararası Havaalanına doğrudan ve en ekonomik rota üzerinden olan uçuşlar için sağlanacaktır. Bu ödül, bursiyerin kendi ülkesindeki yurt içi seyahat masraflarını kapsamaz.

Tayland'a vize başvurusu yapılması gerektiğinde, en direkt ve en ekonomik güzergâh esas alınarak transit varış yeri düzenlenecektir.

Varış ve ayrılış tarihlerinin ayarlanması dâhil olmak üzere tüm rezervasyon ve rezervasyon değişiklikleri sadece TICA tarafından yapılmalıdır. Bilet yalnızca elektronik biçimde (e-bilet) düzenlenecektir.

Bagaj hakkı kotası, havayollarının politikası ile uyumludur. Ekstra bagaj hakkı için herhangi bir satın alma, ödül kapsamında değildir.

Tayland'da yurt içi seyahat - Tayland'daki Suvarnabhumi Uluslararası Havaalanı'ndan üniversitenin bulunduğu havalimanına kadar en ekonomik rota üzerinden sağlanacaktır.

Bursunuz, seyahat belgeleri/uçuşlar doğrulandıktan sonra onaylanır.

Havaalanı karşılama hizmeti 
Bursiyerlere havaalanına ve havaalanından transfer sağlanacaktır. TICA, limuzin servisi ile doğrudan koordine edecektir. Suvamabhumi Uluslararası Havaalanına vardığınızda, lütfen AOT Limuzin Müşteri İlişkileri kontuarına gidin ve havaalanı transferi için burs ödülü talimatını gösterin. Bursiyerler tarafından ödenen taksi ücreti geri ödenemez.

4.2. Aylık geçim, yerleşim, kitaplar ve tez ödeneği 

Aylık geçim ödeneği
- Geçim ödeneği - Bursiyerler aylık 7.000 Baht tutarında geçim ödeneği alacaklardır.
- Konaklama ödeneği
- Bursiyerler ayda 7.000 Baht veya 9.000 Baht tutarında konaklama ödeneği alacaklardır.

Bursiyerler, kira depozitosu ödemesini (genellikle 2 aylık) karşılamak için yaklaşık 300 USD cep harçlığı getirmeleri ve çoğu konaklama yeri sahibinin talep ettiği şekilde 1 aylık avans kira getirmeleri gerekir. Bursiyerler, konaklama sözleşmeleri sona erdiğinde depozitoyu geri alacaklarından, depozitodan TICA sorumlu olmayacaktır.

Yerleşim ödeneği
Ödül alanlar, Tayland'a ilk gelişlerinde 6.000 Baht tutarında yerleşim ödeneği alacaklardır.

Kitap ödeneği
Ödül alanlara yılda 10.000 Baht tutarında kitap ödeneği verilecektir. (Yüksek Lisans derecesi için sadece 4 dönem)

Tez ödeneği
Bursiyerlere, Tayland'a gelmeden önce kendi ülkelerinde yapılacaksa, önerilen araştırma konularıyla ilgili gerekli veri toplamayı yapmaları şiddetle tavsiye edilir. Bursiyerlere, zorunlu saha çalışması veya veri toplama için toplam 20.000 Baht, tez basımı için 12.000 Baht veya bağımsız çalışma (IS) baskısı için 8.000 Baht toplu olarak tez ödeneği verilecektir.

4.3. Vize düzenlemesi
Bursiyerler, Tayland'a seyahatlerinden önce "F" Tipi Göçmen Olmayan vize almaktan sorumlu olacaklardır. TICA, vize başvurusuna ihtiyaç duyan bursiyerlere, Tayland Kraliyet Büyükelçiliği/Tayland Kraliyet Başkonsolosluğu ile irtibat kurarak ve vize başvurusu için uygun prosedür ile gerekli belgeler hakkında tavsiyelerde bulunarak kolaylaştırma sağlayacaktır. Bursiyerler, vize ücreti gibi vize başvurusundan kaynaklanan tüm masrafları, Tayland Kraliyet Büyükelçiliği/Konsolosluğu'na yapılacak seyahat masraflarını, posta ücretini (vize başvurusunun posta yoluyla yapılması durumunda) ve transit vize ücretini (bursiyerlerin bir transit ülkede Tayland'a vize başvurusu yapması gerekiyorsa) karşılamalıdır. Vize ücreti, ücretin orijinal makbuzunun ibraz edilmesi üzerine iade edilebilir. Bursiyerler, burs programları sırasında aile üyelerini yanlarında getirmemelidir. Burs programında yer alan bursiyerler, aile üyesinin Tayland'a vize başvurusunda referans olarak kullanılamaz.

4.4. Öğrenim ücreti
Bursiyerlerin ekipman sigorta ücreti, transkript ve sertifika ücreti haricinde öğrenim ücreti doğrudan TICA'dan geri ödenecektir.

4.5. Sigorta
Tayland'da eğitim süresi boyunca Kaza ve Hastanede Kalma Sigortası yapılacaktır. Önceden var olan hastalıklar, diş tedavisi, beyin hastalığı, akıl hastalığı, hamilelik ve gözlük masrafları karşılanmaz. Bursiyerler, kişisel eşyalarının kaybolması veya çalınmasından kaynaklanan tüm masrafları tamamen karşılayan kendi seyahat sigortalarını almaları tavsiye edilir.

 

Bakanlığımza yapılacak başvurular ve Türkçe Başvuru Formu için tıklayınız:https://basvurular.meb.gov.tr/bsv2_4/disiliskiler_yabbursbsv/default.aspx 

 

İletişim: Murat YILMAZER e-posta: murat.yilmazer@meb.gov.tr
ADRES: MEB AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü Emniyet Mah. İncitaş Sokak, MEB Beşevler Kampüsü C Blok Yenimahalle / ANKARA

Yayın Tarihi: 23.03.2021